مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد: امسال 570 تن گل محمدی از گلستانهای استان برداشت شود.
کد خبر: ۴۲۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 14 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،رضا زارعی، سطح گلستان‌های گل محمدی استان کرمانشاه را 220 هکتار عنوان کرد و افزود: 203 هکتار از این ک گلستان‌ها بارور و 17 هکتار دیگر هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

زارعی متوسط عملکرد گلستان‌های گل محمدی استان را 2.5 تن در هکتار دانست و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع 570 تن گل محمدی در استان تولید شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به سطح 13 هزار هکتاری گلستان‌های گل محمدی در کشور، تصریح کرد: استان کرمانشاه از نظر سطح کلستان‌های گل محمدی رتبه ششم کشور را دارد.

زارعی با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه گلستانهای گل محمدی داریم، ادامه داد: عمده گل محمدی استان در شهرستان‌های هرسین، کنگاور و کرمانشاه تولید می‌شود.

زارعی با بیان اینکه از هر هشت تا 10 تن گل محمدی یک کیلوگرم اسانس تولید می‌شود، یادآور شد: سال گذشته هر کیلوگرم اسانس 30 میلیون تومان ارزش داشت و پیش‌بینی می‌شود این قیمت امسال بیشتر باشد.

به گفته وی از هر کیلوگرم گل محمدی بین 1.5 تا دو لیتر گلاب با کیفیت بالا تولید می‌شود که قیمت هر لیتر گلاب 2500 تومان است.

زارعی با اشاره به وجود دو کارخانه فرآوری گل محمدی در استان گفت: تمامی گل‌محمدی  تولیدی در استان در این دو کارخانه فرآوری می‌شود و کمبودی برای فرآوری این محصول در استان نداریم.

این مسئول با بیان اینکه برداشت گل محمدی از گلستان‌های استان کرمانشاه از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده، افزود: برداشت گل محمدی تا نیمه خرداد ماه ادامه خواهد داشت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار